۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير   

 

 

فعالسازی حساب کاربری اینترنت

 

 

      حساب کاربری اینترنت دانشجویان

 

پس ازتکمیل فرایند ثبت نام و دریافت شماره دانشجویی در ترم اول، نام کاربری و کلمه عبور جهت اتصال دانشجو به اینترنت توسط واحد اینترنت دانشگاه فعال می شود و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد. بصورت پیش فرض نام کاربری شماره دانشجویی و کلمه عبور کد ملی می باشد.

 در صورت نداشتن حساب کاربری ( بدلیل ثبت نام خارج از موعد یا دانشجوی مهمان) دانشجو می تواند با مراجعه به واحد رایانه دانشکده پزشکی واقع در ساختمان رازی طبقه اول و همراه داشتن کارت دانشجویی/تاییدیه انتخاب واحد ترم جاری  نسبت به تکمیل فرم درخواست اینترنت اقدام نماید.

 

 

     حساب کاربری اینترنت اعضای هئیت علمی

 

با اعلام شروع به کارعضو هئیت علمی در گروه آموزشی از سوی مدیر گروه به ریاست دانشکده و بدنبال آن معرفی نامبرده به واحد مدیریت فناوری و اطلاعات دانشگاه از سوی ریاست دانشکده از طریق سیستم اتوماسیون اداری، روند فعالسازی حساب کاربری اینترنت با پیگیری واحد رایانه دانشکده انجام می شود. 

 

 

     حساب کاربری اینترنت کارمندان 

 

با اعلام شروع به کار کارمند در گروه آموزشی از سوی مدیر گروه به ریاست دانشکده و بدنبال آن معرفی نامبرده به واحد مدیریت فناوری و اطلاعات دانشگاه از سوی ریاست دانشکده از طریق سیستم اتوماسیون اداری، روند فعالسازی حساب کاربری اینترنت با پیگیری واحد رایانه دانشکده انجام می شود. 

 

 

 

نحوه اتصال به اینترنت دانشکده 

 

 

      اتصال به اینترنت باسیم دانشکده

 

پس از فعالسازی حساب کاربری اینترنت با تایپ آدرس login.kmunet.ir در مرورگر سیستم و وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور به اینترنت وصل خواهید شد.

 

      اتصال به اینترنت بی سیم (wireless) دانشکده

 

 ابتدا به wifi دانشکده با نام SEICTD-KMU متصل شده و سپس با تایپ آدرس login.kmunet.ir در مرورگر تلفن همراه یا لپ تاپ ، و وراد نمودن نام کاربری و کلمه عبور خود به اینترنت وصل خواهید شد.

 

 

 

فراموشی یا تغییر رمز عبور اینترنت

 

در صورتیکه رمز عبور خود را فراموش نموده اید یا قصد تغییر آنرا دارید در صفحه login.kmunet.ir بر روی گزینه فراموشی رمز کلیک نمایید در پنجره باز شده Domain: kmunet.local  حالت پیش فرض باشد.

نام کاربری ، کد ملی و کلمه امنیتی را وارد نمایید کد 4 رقمی برای شماره موبایلی که هنگام ثبت نام در سامانه وارد نموده اید پیامک می شود. بعد از وارد کردن کد 4 رقمی امکان وارد کردن رمز جدید فعال می شود.


 

 

راهنماي استفاده از سامانه گزارش کارکرد اینترنت 

 

سامانه https://account.kmu.ac.ir/IBSng/user به منظور اطلاع کاربران از ميزان مصرفي اینترنت و گزارش اتصالات آنها طراحی شده است، پس از ورود به سامانه با نام کاربری و رمزعبور اینترنت اطلاعات زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

صفحه اول:

 

در صفحه اول اطلاعات عمومی حساب اینترنت خود را مشاهده می نمائید. بعنوان مثال اگر اعتبار کاربر بر اساس محدودیت حجمی روزانه شارژ شود تعداد روزها در دوره زمانی،محدودیت حجمی، میزان استفاده شده، تاریخ شارژ مجدد را مشاهده می نمائید.

 

صفحه گزارش اتصالات:

 

گزارش کليه اتصالات گذشته را در اينجا مشاهده خواهيد کرد که به صورت پيش فرض 20 گزارش آخر نشان داده شده است. برای مشاهده صفحات بیشتر با کليک بر روی هر شماره در پایین صفحه ليست گزارشات همان صفحه نشان داده می شود. شما می توانید بر اساس شرایط و متغییرهای موجود گزارشات متنوعی از برنامه داشته باشید.اطلاعات این لیست عبارتند از:

Username : نام کاربر

Login Time : زمان اتصال به شبکه

Logout Time : زمان قطع از اتصال از شبکه

Duration : مدت زمانی که کاربر به شبکه متصل بوده است.

 Credit Used : ميزان اعتبار مصرف شده در زمان اتصال

Successful : عبارت Yes در این قسمت به مفهوم این است که اتصال موفقيت آميز بوده است و No یعنی اتصال انجام نشده است.

Service : در این ستون مشخص شده است که کاربر به منظور استفاده از کدام سرویس به شبکه متصل شده است.

Details : با کليک بر روی این قسمت جزئيات زیر را مشاهده خواهيد کرد.

Bytes_out : ميزان بایت ارسالی کاربر

Bytes_in : ميزان بایت دریافتی کاربر

 

 

 استفاده از منابع اطلاعاتی اشتراکی دانشگاه

 

با توجه به اشتراک دانشگاه جهت استفاده از منابع و پایگاه های اطلاعاتی و پژوهشی، استفاده از این منابع توسط دانشجویان و اعضای هئیت علمی در محیط خارج از شبکه دانشگاه با  اتصال به VPN دانشگاه امکان پذیر می باشد. قابل ذکر است نام کاربری و کلمه عبور vpn همان نام کاربری و کلمه عبور اینترنت دانشگاه می باشد.

 

دریافت فایل vpn  دانشگاه